טיול בלוס אנג'לס ארה"ב

היום הראשון

הטיול שלנו מתחיל בעיר לוס אנג'לס, אחרי טיסה לא קצרה אספנו את הרכב ונסענו למלון (דירה) שהזמנו, הדירה נמצאת בwest Hollywood באיזור Fairfax, איזור מאוד יהודי.
בדיעבד מיקום מצויין שאני ממליץ עליו בחום (לא מיקום זול), מרחק 15 דקות נסיעה מuniversal studios מרחק של 10 דקות נסיעה (או חצי שעה הליכה) מwalk of fame וChinese theater ומרחק של 35 דקות נסיעה מsanta monica וvenice beach.

הטיסה מאוד מתישה, וכבר בשלב התכנונים הבנו שביום של ההגעה לא נעשה דבר, ואכן לא התבדנו, לאחר שעות של תורים (לקיחת רכב, ביקורת גבולות וכד) היינו מותשים, והשילוב עם jet leg לא עזר.

הגענו למלון בסביבות 5 בערב אחרי נסיעה קצרה והלכנו לישון כבר ב7-8 בערב.

היום השני

בזכות הג'ט לג התעוררנו חצי מתים בשעה 5 בבוקר (בד"כ אנחנו קמים ב9) והלכנו לאכול ארוחת בוקר במסעדה בשם canters (חביבה מאוד) , המסעדה מגישה סנדוויצ'ים, דברי מאפה, וארוחות בוקר.
מספר מילים על ארוחות בוקר בארה"ב : ארוחת הבוקר הקלאסית בארה"ב שונה מאוד מישראל,ומכילה 2 ביצים עם צורת עשיה לבחירתכם, Hash browns שזה תפו"א מגורדים מטוגנים בהמון חמאה, מספר קטן של רצועות בייקון או נקניק חזיר אחר, ולחם קלוי ספוג חמאה או פנקייקים ענקיים עם מייפל. גם על הקפה האמריקאי כדאי להגיד מילה או שתיים, בניגוד ל"הפוך" הישראלי שעשוי מ90% חלב ומנת אספרסו, הקפה האמריקאי הוא כוס מים בטעם קפה, בכנות הקפה ממש לא טעים.

הכניסה לשוק האיכרים בלוס אנג'לס

בשלב הזה גם התוודאנו לתרבות הטיפים האמריקאית, הטיפ נע בין 15% ל20%, והטיפ ניתן בצורה מאוד מוזרה כאשר משלמים באשראי. במעמד התשלום מחייבים את האשראי שלכם בעלות הארוחה ולאחריה אתם מקבלים חשבון שוב פעם. הפעם אתם רושמים כמה טיפ אתם רוצים לתת וחותמים, בשלב הזה אתם הולכים. המלצר חוזר, לוקח את החשבון ועורך את החיוב בהתאם לכמה שהוספתם.

לאחר הארוחה נסענו לWalmart לקנות מצרכים בסיסים ולחוות את תרבות הצריכה האמריקאית, קיימים הרבה סוגי Walmarts כמו שיש הרבה סוגי שופרסל (דיל, אקסטרה, שלי, אקספרס), הWalmarts הכי מעניינים הם Walmart super center ונסענו לאחד בצפון העיר, נסיעה של כ40 דקות (לוס אנג'לס עיר ענקית , גדולה יותר מכל גוש דן). לא אפרט הרבה על Walmart אך אומר שזהו מקום נפלא לעשות קניות, החנות זולה מאוד ומכילה הרבה פעמים מוצרים מאוד איכותיים, החל ממזון, ועד ביגוד, כלי מטבח, ציוד טיולים, ציוד צילום, כרטיסי סים ועוד, בקלות אפשר (וכדאי) להעביר שם מספר שעות.

כשסיימנו עם Walmart המשכנו לFarmers market של לוס אנג'לס (40 דקות נסיעה חזרה), מדובר בשוק איכרים חביב מאוד עם מבחר מאוד גדול של אוכל, שיושב בתוך מתחם קניות ענק שמכיל את כל החנויות המוכרות (בגדים, נעליים טלפונים), המקום מעוצב בצורה יפיפיה ובשוק איכרים ניתן למצוא אוכל נהדר במסעדות רחוב (אך לא זול). כדאי לבדוק מראש ביקורות על המסעדה שאתם רוצים ללכת אליה בשוק איכרים, כמו ברומא או כל מקום תיירותי אחר, הרוב מלכודות תיירים שמוכרות פיצה ירודה ב10 דולר.
אנחנו בחרנו לאכול במסעדת : Monsieur Marcel, מסעדה צרפתית נהדרת, בעיקר זכורה לי משם מנת ארטישוק מצויינת שכל עלה ועלה בו היה מרוח בחמאה ושום. בנוסף הזמנו המבורגר שהיה מצויין, פלטת גבינות ופסטרמות איטלקית ושתיה, סה"כ עם 18% טיפ זה עלה לנו 72 דולר, לא זול !
מסעדה נוספת שנחשבת מאוד אך לא יצא לנו לבקר בה היא מסעדת בשרים ברזילאית בשם Pampas Grill.

הקניות והג'ט לג עשו את שלהם, וכך נגמר היום השני וחזרנו למלון לישון ולנוח.

היום השלישי

Walk of fame – תיירותי ומיותר

מכיוון שעדיין היינו בג'ט לג קל, בחרנו גם ביום הזה לא לנסוע ליוניברסל סטודיוס שכן ציפינו שזה יהיה הhighlight של הביקור בלוס אנג'לס והעדפנו להגיע לשם במיטבינו (ספויילר, יונברסל סטודיוס מדהים ועלה על הציפיות).
התחלנו בביקור קרובי משפחה בלוס אנג'לס ומשם המשכנו לשדרת הכוכבים, התאטרון הסיני וכל האיזור הסופר מתוייר של לוס אנג'לס (שממנו גם רואים את שלט hollywood המפורסם ובו נמצא מוזיאון מדאם טוסו), אני לא בטוח מה לומר על האיזור, מצד אחד זה הלב של התיירות של לוס אנג'לס, מצד שני זה לא מעניין במיוחד והביקור שם הוא בגדר "לסמן וי" ולמנוע הרגשה של פספוס. למי שזמנו יקר לו ולא מתעניין יותר מדיי בקולנוע אפשר לוותר על האיזור.
למי שכן מגיע לאיזור, כדאי להכנס לחנות Marshalls המקומית ולקנות בגדים יקרים בזול (Ralph Lauren ומותגים אחרים ב15-25 דולר לחולצת פולו שתעלה בארץ מאות שקלים).

בשלב הזה היינו רעבים והלכנו לאכול, ולראשונה בחיי התוודאתי לרשת המזון אשר לעתיד תהפוך להיות הרשת שאני מחפש בכל הזדמנות אפשרית לאכול בה Buffalo wild wings.
למי שאוהב לאכול כנפיים בצ'ילי או כנפיים על הגריל: ברוכים הבאים למַכַּה, הרשת הזאת משלבת עיצוב אמריקאי סופר מגניב של עשרות מסכים שמשדרים ספורט עם מנות כנפיים נהדרות, ניתן לבחור בין כנפיים רגילות לכנפיים ללא העצם במבחר אינסופי של רטבים ברמות חריפות משתנות.

שכונת ונציה

מאוד מאוד טעים, עולה כ18 דולר למנה זוגית של כנפיים (נראה לי 20 כנפיים גדולות), אמליץ בעיקר על הרוטב ברביקיו דבש שלהם שהוא מדהים, כאשר מזמינים מנה זוגית אפשר לבחור 4 סוגי רטבים (רוטב שונה לכל חמישיית כנפיים), בנוסף יש סלט קולסלאו חביב בדולר שגם עליו אמליץ. הרשת קיימת בכל עיר שהייתי בה.

אחרי האוכל המשכנו לVenice beach, חוף תוסס וצעיר בלוס אנג'לס, החוף נקרא כך מכיוון שהוא נמצא ליד שכונה עם תעלות מים כמו בונציה, כדאי לציין שבחוף אין חניה חינם והחניה באיזור תעלה 10 דולר וצפונה.
שכונת ונציה שנמצאת ליד החוף מאוד יפה, והחוף עצמו בהחלט חוף חמוד. אך אין שם שום דבר מיוחד, סה"כ כמו נמל תל אביב רק עמוס יותר.
נחשב אחד הפנינות של לוס אנג'לס ויתכן והוא מאוד מרגש לבאים ממרכז היבשת שלא ראו ים, אך הוא לא ירגש תל אביבי ממוצע, לא ביקרתי בסנטה מוניקה (שהיא קצת צפונית מהחוף) אך הבנתי מחברים שהיו שם שגם היא משעממת למדיי. אז שוב כפי שציינתי לגבי הוליווד : אפשר להמנע בכיף.

היום הרביעי

אציין שהיום הוא Memorial day (יום הזכרון) , ובארה"ב יום הזכרון הוא בעצם חופשה ענקית שמתחברת לסופ"ש שבה יש חגיגה של קניות ובילויים ועל כן אקסטרה עמוס.

הגלובוס המפורסם בכניסההיום סוף סוף קמנו בלי יותר מדיי ג'ט לג, הזמנו כרטיסים לUniversal studios באינטרנט וחניה, קצת על כרטיסים וחניה :
בעקרון יש 2 כרטיסים עיקריים, כרטיס רגיל של 90 דולר וFront of the line ticket (כרטיס בלי תורים) של 150 דולר, מכיוון שידענו שהיום יהיה אקסטרה עמוס והתורים אקסטרה גדולים, לקחנו Front of the line. בנוסף יש 2 סוגי חניות חניה רגילה וחניה "מועדפת" שקרובה יותר לכניסה, בחרנו את המועדפת כי ההפרש משהו כמו 7 דולר.
(למי שמזמין באתר יש הנחה של 10 דולר על כרטיס של front of the line).

נסענו לUniversal studios, אציין שההגעה למקום ברכב מסודרת להפליא, עשרות אלפי מכוניות נכנסות בכל יום ובכל פינה עומד סדרן שמכווין ומסביר לאן לנסוע, סדר כזה לא ראיתי מעולם. אחרי החניה מגיעים לכניסה וסורקים את הכרטיסים שקנינו באינטרנט (בר קוד שאפשר להציג בפלאפון) ומקבלים את הFront of the line tickets.

כבר בכניסה אפשר לראות כמה המקום מופלא, לצערי בזבזתי את הביטוי "ברוכים הבאים למכה" על רשת למזון מהיר, אבל המקום הזה, יונברסל, זה באמת פלא עולם שמיני.
המקום מתוקתק להפליא, כולו מלא בבתים קטנים וחמודים שמשמשים כתפאורה בסגנונות שונים (צרפתי/אנגלי/אמריקאי) ובהם שחקנים שמשחקים דמויות כדי ליצור אווירה מסויימת, מסביב המון מתחמים של מזון מהיר בינוני, כאשר ברקע יש מוזיקה ואווירה של אושר ושמחה.
למקרה שלמישהו היה ספק, למקום הזה חובה להקדיש יום שלם, וחובה להגיע, שווה לנסוע ללוס אנג'לס רק בשבילו, ומומלץ מאוד להגיע עם הפתיחה. תוך שעה מהפתיחה מתחיל להיות לחץ ותורים לכן כדאי להתחיל מהאטרקציות הפופלאריות יותר בהתחלה כי אחר כך התורים יהיו ארוכים.
אציין שהתורים מעניינים גם את מי שיש לו front of the line ticket שכן מותר בכל אטרקציה להשתמש בו פעם אחת, ולכן אם באטרקציה מסויימת התור קצר או אין תור, אל תשתמשו בכרטיס אולי אחר כך תרצו שוב ויהיה תור.

בכניסה לכל אטרקציה רשום מה אורך התור, ובאיזורים מסויימים יש לוחות שעליהן יש ריכוז של רשימת כל האטרקציות והתורים שבהן, נוח מאוד כדי לדעת לאן ללכת.

אעבור בקצרה על האטרקציות העיקריות לפי אורך התור (שמעיד על כמה היא פופולארית)

• Transformers – האטרקציה הכי פופולארית, קרון נע עם משקפי תלת מימד, מדהים כמה שזה אמיתי.
    ברגע שהתור גדול משעה סוגרים אותה (והיא נסגרה מספר פעמים במהלך היום שהייתי שם). בכל מקום כתוב ומומלץ ללכת אליה דבר ראשון, ב10 בבוקר התור אליה היה 20 דקות בלבד.
  • סימפסונס – אותו עקרון כמו טרנספורמס, גם כדאי להגיע מוקדם, התור ענק. תלת מימד מדהים.
  • Studio tour – סיור ברכבת באיזור של יוניברסל שבו מצלמים סרטים, עם הסברים והפתעות מאוד מגניבות, מומלץ מאוד.
  • Mummy the ride – רכבת הרים חמודה וקטנה בתוך מבנה, לא מפחיד מאוד ועשוי מאוד טוב
  • Minions – תלת מימד בתוך כסאות נעים, ממש חמוד למי שאוהב מיניונס.
  • Jurassic park- רכבת שעוברת לאט בתוך המים בין דינוזאורים כשלבסוף יש נפילה ממש מגניבה, אטרקציה מאוד מוצלחת אבל ותיקה ולכן התור בד"כ 20 דקות בלבד, עשיתי אותה 3 פעמים.
  • Shrek 4D – אטרקציה דיי חמודה,  של תלת מימד וכסאות רועדים, ילדים יתלהבו מאוד, מבוגרים פחות.

בנוסף יש

• ההופעה של Water World שמתקיימת למיטב זכרוני פעמיים ביום, לא אספיילר רק אציין שהיא חובה  ושהאיזור שבו מציינים שאתם תרטבו, תניחו שאתם תרטבו, ותרטבו ברמה של לטבול בבריכה עם כל הבגדים שלכם. לא כדאי ביום קר (מנסיון).
  • Animal actors שבו מציגים חיות מאומנות (חביב לאוהבי חיות כמוני, לא מעבר)
  • special effects stage שבה לכאורה מציגים איך עושים אפקטים בסרטים אך למען האמת מדובר במשהו גרוע ומיותר שלא מציגים בו כלום וכדאי לוותר.

אני לא יודע איך להעביר את זה במילים כמה מושקעת ומוצלחת כל אטרקציה, אבל באמת מדובר באחד הימים הכיפים ביותר בביקור שלי בארה"ב.

טיפ נוסף: אם מבקשים מכם למלא סקר, תמלאו אותו, בתמורה תקבלו כרטיס בודד של front of the line לאחת האטרקציות (לא כולל Transformers וSimpsons), ממש שווה את זה, 10 דקות של סקר חוסך חצי שעה בתור.

היום החמישי

ביום החמישי קמנו מוקדם בבוקר ונסענו לעשות שופינג בLas americas דרומית לסאן דייגו (על קניות בארה"ב אפשר לקרוא פה), ולאחר מכן חזרנו לסן דייגו לישון.